Rozdawanie ulotek – w jakich miejscach działa?

Prowadząc działalność biznesową, taką jak rozdawanie ulotek Wrocław czy inne miasta, warto się zastanowić co stanowi o sukcesie lub porażce w działalności jaką jest roznoszenie ulotek.

Przyjmując zlecenie od klienta, na przykład od jakiejś restauracji z Wrocławia, musimy zastanowić się nad strategią dystrybucji ulotek tak, aby jak najwięcej ulotek zostało przeczytanych.


Nie czytają ulotek

Normalną rzeczą jest to, że osoby które wezmą ulotkę wyrzucą ją bez czytania. W ten sposób kampania reklamowa przyniesie zerowe efekty. Bardzo wiele zależy od tego komu i gdzie będziemy wręczać te ulotki.

Ulotki sterta

Jeżeli ustawimy się z ulotkami na ulicy, będziemy trafiać na przypadkowych przechodniów o niezdefiniowanym profilu i wtedy praktycznie na pewno odsetek wyrzucanych ulotek będzie wysoki. Nieraz nawet będziemy mogli to zaobserwować – osoby odbierające ulotkę na temat naszej atrakcji we Wrocławiu wyrzucą ją w zasięgu wzroku do najbliższego kosza na śmieci.

Tę sytuację można zmienić ustawiając się odpowiednio, tak aby jakaś grupa ludzi była dominująca. Ustawiając się przy rynku trafimy na ludzi, którzy robią sami zakupy i z pewnością będą zainteresowani konkurencyjną ofertą – tylko taka ma szansę się przebić. Jeśli ustawimy się w pobliżu hipermarketu, jest szanasa że ludzie wrócą do naszej ulotki w przyszłości, ponieważ dołączą ją do innych gazetek reklamowych które już zabrali ze sklepu wielkopowierzchniowego.

Rozdawanie ulotek w biurowcu

Jest to metoda najbardziej atrakcyjna, ponieważ osoby przechodzące w pobliżu biur mają ustabilizowaną sytuację finansową i potrzeby konsumpcyjne. Musimy jednak uważać, ponieważ z reguły roznoszenie ulotek przed biurowcami i wewnątrz nich jest zabronione – zostaniemy wyproszeni przez ochroniarza. Wiele zależy od tego, przy jakim kompleksie biurowym roznosimy te ulotki – przy państwowych zakładach rozdawanie ulotek jest z reguły łatwiejsze, pracownicy takich biurowców są chętni aby sobie uatrakcyjnić życie w biurze. Inaczej sprawa wygląda z biurowcami komercyjnymi – tutaj akwizycja wszelkiego rodzaju (a rozdawanie ulotek jest tak traktowane) – jest zabroniona.

Rozdawanie ulotek – podsumowanie

Bardzo wiele zależy od branży klienta, dla którego ulotki roznosimy. Sam klient również z reguły ma pomysły, co może działać na ludzi z jego oferty, a co nie. Ogólnie lokalizację roznoszenia ulotek należy z klientem konsultować, ponieważ to on wie najlepiej kto może chcieć kupić produkty, w których biurowcach jest zlokalizowana konkurencja i inne poufne wiadomości.